انتشارات روشنگران راه فردا

این وبلاگ به معرفی کتابها و خلاصه های آموزشی از برخی از کتابها می پردازد.

انتشارات روشنگران راه فردا

این وبلاگ به معرفی کتابها و خلاصه های آموزشی از برخی از کتابها می پردازد.

استفاده از رنگ شفاف

سلام دوستان

در این قسمت می خواهیم از کاربرد رنگ شفاف که در ادیتور نقاشی اسکرچ وجود دارد و به صورت یک خط مورب قرمز در پالت رنگ ها است،صحبت کنیم. 
ما در اسکرچ دو دستور در مورد جلوه داریم، جلوه ی شکلک و جلوه صحنه. در جلوه شکلک کل شکلک جلوه دار می شوند و در جلوه صحنه، همه ی صحنه جلوه دار می شوند. فرض کنیم ما بخواهیم قسمتی از صحنه یا شکلک و نه همه آن تغییر رنگ دهد، مثلا می خواهیم موشکی که به هوا  پرتاپ شده است را دودش را جلوه دار کنیم و تمام صحنه ثابت بمانند. بنظر شما چه باید بکنیم؟
یک راهی که بنظر من می رسد این است که شما از رنگ شفاف استفاده کنید.در این قسمت رنگ شفاف و کاربرد آن را به شما نشان میدهیم.


فرض کنیم می خواهیم رنگ شکم پنگوئن را شفاف کنیم طوری که رنگ پشتش نمایان شود، پس از ابزار کاربردی و عالی استفاده میکنیم به این صورت که شکل را به صورت برداری در آورده و رنگ شفاف را انتخاب کرده و با پاک کن روی شکم پنگوئن میکشیم.

خبر جدید از اسکرچ 3

این کتاب برای هر کسی که مشتاق یادگیری برنامه نویسی اصولیکامپیوتر است ،مناسب می باشد.اصول برنامه نویسی را آموزش می دهد ، و می تواند به عنوان یک کتاب درسی برای مدارس استفاده شود و دانش آموزان دبیرستان میتوانند با خود آموزی این کتاب بهره فراوان برده و متبحر بشوند. همچنین می توان در سطح دانشگاه برای آموزش مفاهیم برنامه نویسی ابتدایی به دانشجویان علوم انسانی و تجربی از این کتاب استفاده کرد .
معلمانی که می خواهند از Scratch در کلاس استفاده کنند نیز می توانند از درک عمیق برنامه نویسی که در این کتاب یافت می شود،بهره مند شوند
و مهارت های لازم را برای درگیر کردن دانش آموزان با Scratch به طور معنی دار کسب خواهید کرد. راههایی را به آنها ارایه دهید که با میزان توانایی و بک گروند یادگیری  آنها سازگار باشد.این کتاب هیچ تجربه قبلی برنامه نویسی را در نظر نگرفته است و در اکثر موارد ، هیچ ریاضی فراتر از آنچه در دبیرستان تدریس می شود ، نیست.


سه فصل اول این کتاب اسکرچ را به عنوان ابزاری قدرتمند برای ترسیم اشکال هندسی و ایجاد برنامه های پرکاربرد معرفی می کند، شروع به کار سریع و آسان است.  که بقیه کتاب بر روی سازه های برنامه نویسی پشتیبانی شده در Scratch.
فصل 1: شروع کار محیط برنامه نویسی Scratch را معرفی می کند ،دستور های فرمان موجود ، و روند ایجاد برنامه های ساده
فصل 2: ​​حرکت و طراحی دستورات حرکت را بررسی می کند و قابلیت های ترسیمی Scratch را معرفی می کند.
فصل 3: نگاه و صدا در مورد دستورات صدا و گرافیک Scratch بحث می کند.
فصل 4:زیر برنامهها و انتشار پیام را به عنوان راهی برای نوشتنبرنامه های ساختار یافته معرفی می کند.
فصل 5: متغیرها و نحوه استفاده از متغیرها را برای پیگیری بررسی می کند. این فصل همچنین نحوه پرسش از کاربران را توضیح می دهدو دریافت پاسخ ،  و زمینه ساز ایجاد طیف وسیعی از برنامه های کاربردی تعاملی است.
فصل 6: تصمیم گیری ، تصمیم گیری و کنترل را به طور خلاصه در جریان برنامه ها بیان می کند.
فصل 7: تکرار: کاوش عمیق تری از حلقه ها وجزئیات ساختارهای تکرار موجود در اسکرچ را توضیح می دهد و همچنینکه چگونگی به کار بردن آن را در مثالهای متنوع بیان میکند.
فصل 8: پردازش رشته: و در مورد نوع داده رشته بحث می کند و  مجموعه ای از دستورهای های مفید برای کار با رشته هاارائه می دهد.
فصل 9: لیست ها: لیست ها را  معرفی و نمایش می دهد و می گوید چگونه می توانید از آنها برای ایجاد برنامه های قدرتمند استفاده کنید.